Tükenmeyen Nefesle

Skip Navigation Links
12 Mayıs 2016

Yoganın Dingin ve Sağlıklı Doğası

                                                        



 Jülide Emre Çeldir Kimdir? Merhaba, evli ve 2 çocuk annesiyim. 2001 yılında Dokuz Eylül Tıp Fakültesinden mezun oldum, kısa bir süre Burdur’da sağlık ocağında çalıştıktan sonra 2002 yılında Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıklarında uzmanlık eğitimine başladım. Mecburi hizmetimi Diyarbakır Ergani ilçesinde Devlet Hastanesi’nde ve aynı zamanda İlçe Verem Savaş Dispanserinde tamamladım. 2009 yılında istifa ederek İzmir’de özel bir merkezde göreve başladım. Sonrasında 2011 yılında açıktan atamayla halen görev yaptığım Manisa Turgutlu devlet hastanesine atandım. TÜSAD GEAK üyesiyim, çok sevdiğim akademik çalışmalarım da devam ediyor. 2015 yılında ikinci çocuğumla beraber yoga eğitmenliğine başladım. Bir de daha mutlu, güçlü anne ve bebek bağını hedefleyen gebelere yönelik ‘Aşk’a gebe oluşumunun kurucu üyesiyim. Yoga ve Kendi Deneyimlerim 2010 yılında ilk gebeliğimde doğuma hazırlık sürecinde yoga ile tanıştım. O dönem fiziksel ve ruhsal olarak bana iyi gelse de sonrasında düzenli uygulamalar yapmadım. İkinci gebelik sonrası oluşan sırt ağrılarım nedeniyle tekrar yoga pratiklerime başladım. Kısa sürede ağrıların gerilemesi ve ruhsal olarak da beni daha mutlu etmesi üzerine yogayı daha profesyonel olarak yapmaya karar verdim. Daha önce düzenli hiçbir sporu yapmasam da anatomiyi iyi bilmek ve yoga disiplini ile bireysel eğitmenlik eğitimimi tamamladım. Şu anda dostlarımdan oluşan bir gruba ve ayrıca hastanemiz içinde de sağlıklı yaşam biriminde hastane personelimize düzenli yoga eğitimleri vermekteyim. Her ders benim ve derse katılanlar için ayrı bir deneyim. Hastane çalışanları dersler sonrası daha mutlu olduklarını bunun da işlerine ve ilişkilerine yansıdığını belirtmekteler. YOGA’nın Sanskritçe anlamı bir olmak, birliktir. Zihinsel, bedensel ve ruhsal sağlığın destekçisidir. En önemli etkilerinden biri yaşam enerjisini, potansiyelini keşfetmeni sağlamasıdır. Niyetinizle birlikte nefesle(pranaya) başlayan dersler ısınma hareketleri ve asanaların(yoga hareketleri) uygulanışıyla devam eder. Gevşeme ve meditasyonla sona erer. Yoga saatlerce meditasyon yapmak ya da sadece ileri seviye esnek eğitmenlerin yoga hareketlerinden oluşmuyor, her yaş ve her seviye için uygun. Etkili olan her çalışmada bir önceki durumuzun bir üst seviyesine çıkmanız. Yoga sadece hareketlerden ibaret değildir. Bir yaşam felsefesidir, dönüşümü başlatan ve devam ettiren en güzel süreçtir. Yoganın Faydaları Yogaya sadece daha esnek ve fit olmak için başlasanız dahi, düzenli uygulama ile yoganın farklı etkilerini deneyimleyebilirsiniz. Daha derin ve güzel bir uyku, iş yerinde daha kolay yoğunlaşma sağlamak veya daha sağlıklı hissetmek olabilir. Yaşantınızın daha dengelendiğini hissedeceksiniz. Daha sağlıklı ve mutlu oldukça zararlı alışkanlıklardan uzaklaştığınızı deneyimleyeceksiniz (aşırı yemek yeme vb).Sırt ve baş ağrılarınızı rahatlayacak. Akciğer Sağlığında Yoga Solunum hastalıklarının birçoğunda yoga ile ilgili araştırmalar yapılmış faydaları gösterilmiştir. Birçok akciğer hastasının uygulamaları rahatlıkla tolere ettiği gösterilmiştir. Seans sırasında uygun hareketlerin ve nefes tekniklerinin seçilmesi, kişiye özel olması önemlidir. Akciğer Kanserinde Yoga daha iyi uyumayı sağlayarak kanser hastalarının yaşam kalitesini arttırabilir. Yoganın kanser hastalarında yararı ile ilgili olarak yapılan çalışmaların derlenmesinde stres ile endişenin azaltıldığı, yaşam kalitesinin daha iyi olduğu gösterilmiştir. Yeni yapılan ve ileri evre akciğer kanseri olan hastaların da dahil edildiği bir araştırmada Yoga gibi manevi yaklaşımları içeren nöroimmunoterapötik stratejilerin hastaların yaşam süreleri ve yaşam kaliteleri üzerine olumlu katkısı olabileceği gösterilmiştir. Çalışmaların kaliteleri ile ilgili sorunlar bulunmakta olup büyük randomize çalışmalar bu konuda daha net yorum yapmayı sağlayabilir. İleri evre hastalarda yoganın daha az hareket gerektiren ve solunum ile kalp atım hızı üzerine odaklanan meditasyonu birleştiren alt tipleri (Kriya Yoga gibi) daha uygundur. Sessiz bir ortamda bir fikir, görüntü veya sese odaklanarak kendi benliğinizi verdiğiniz zaman sürecidir. Bazı çalışmalar meditasyon ile yaşam kalitesinde artış elde edildiğini göstermiştir. KOAH hastalarının da dahil olduğu kronik hastalıklarda yoganın araştırıldığı 10 bilimsel çalışmanın meteanalizinde yoganın egzersiz kapasitesini ve yaşam kalitesini arttırdığı rehabilitasyon programlarına yardımcı olarak önerilmiştir. KOAH hastalarında yoganın iyi tolere edildiği olumlu solunum değişikliklere neden olduğu sonucuna varılmıştır. 33 KOAH hastasıyla yapılan başka bir çalışmada 6 hafta boyunca haftada üç kez, nefes egzersizleri, meditasyon ve 1 saat boyunca yoga duruşları dahil olmak üzere seçilen yoga egzersizleri uygulatılmış. çalışma başlangıcına göre solunum fonksiyonları ve St. George solunum anketinde istatistiksel olarak anlamlı iyileşmeler saptanmıştır. Astım Yoga Solunum hastalıklarından Yoga ile ilgili en çok çalışma Astımla ilgili mevcut.2014 yılında 824 hasta ile on dört randomize kontrollü çalışma kapsamına alındığı bir metaanalizde rutin tedavi olarak önerilmese de hastaların iyi tolere edebildiği, yardımcı, tamamlayıcı tedavi olarak uygulanabileceği belirtilmiştir.

ÜYE GİRİŞİ


   
Şifremi Unuttum
  

TÜSAD ÜYELİK BAŞVURUSU

ETKİNLİK TAKVİMİ

Eylül 2019
PztSalÇarPerCumCmtPaz
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
 LookUs & Online Makale